utorak, 1. listopada 2013.

ZVJEZDICE S MAKOM



Znam da Božić još nije ni blizu ali uhvatilo me jučer neko zimsko raspoloženje. Vani je već treći dan padala kiša, zahladilo je, a nekako mi je rano bilo za upaliti grijanje. Pa sam odlučila zagrijati kuću na drugi način. Imala sam malo više vremena na raspolaganju i htjela sam ga utrošiti na nešto što će pećnicu dugo držati upaljenom. Pokušala sam se sjetiti kada sam zadnji put pekla keksiće i to ove prave koji se valjaju, pa izrezuju, pa valjaju, pa opet izrezuju sve dok ne pomislite da nikada nećete potrošiti svo tijesto, zatim peku u turama, mažu marmeladom i spremaju u metalnu kutiju da se prožmu.

Imala sam u kući mljevenog maka pa sam odlučila malo razbiti monotoniju tijesta. Jako sam zadovoljna kako su keksići ispali. I vizualno i okusom. Danas je opet lijepo vrijeme, ali zima dolazi pa evo i recepta da vam bude pri ruci kad se to dogodi.

Za 50ak malih zvjezdica (ili čega već želite):

300g brašna
100g mljevenog maka
4 žlice vanilin šećera
na vrh noža soli
200g hladnog maslaca
ribana korica 1 neprskanog limuna
3 žlice limunovog soka
1-2 žlice ledene vode

4 žlice marmelade (za ovakve keksiće uvijek koristim  marmeladu od marelica)
1 žlica limunovog soka

U posudi od miksera ili na radnoj površini pomiješajte brašno, mak, šećer, sol i limunovu koricu pa utrljajte na kockice narezan maslac. Mijesite dok se sastojci ne sjedine i dobijete jednolične mrvice. Nemojte da to predugo traje jer će se maslac previše ugrijati. Dodajte limunov sok i vodu pa umijesite tijesto do kraja. Ako vam se tijesto raspada, dodajte još malo vode. Formirajte disk od tijesta, zamotajte ga u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na sat vremena.

Razvaljajte tijesto na otprilike 5 mm debljine pa izrezujte oblike po želji. 






























Keksiće pecite u pećnici prethodno zagrijanoj na 180C 10ak minuta. Moraju ostati svijetli. Pustite ih da se ohlade na rešetci. Za to vrijeme ugrijte marmeladu s limunovim sokom i promiješajte pjenjačom da nema grudica. Mažite keksiće marmeladom i spajajte dva po dva. Možete ih posuti i šećerom u prahu ako želite. Spremite ih u metalnu kutiju i pustite da odstoje preko noći. Ako možete.






2 komentara: