utorak, 15. listopada 2013.

BRUDET




Jednostavno dalmatinsko jelo od ribe. Nema se tu što puno za reći osim da recepata ima valjda onoliko koliko ima domaćica. Na brudet je najbolje pripremiti ribu čvršćeg mesa, znači škarpine, škrpoče i ostali manje ugledne bodeče, pauke, bežmeke, raže, golube, grdobine i slične morske stanovnike.

Ja sam ovom prilikom pripremila jednu manju grdobinu, pauka i bežmeka (čaču) jer sam to našla na ribarnici. Sveukupno je bilo oko 700g ribe.

Uz ribu, evo što sam još koristila:
1 veća kapula
3 veća pomidora šljivara (oguljena i izvađenih koštica)
2 žlice maslinovog ulja
100 ml bijelog vina
100 ml vode
1 žlica vinske kvasine
sol i papar
ružmarin
lovor

riža za prilog
naribana limunova korica
svježe nasjeckani peršin

Kapulu i pomidore narežite na tanke listiće pa polovicu količine poslažite u lonac u koji ste prethodno ulili maslinovo ulje. Na to stavite očišćenu ribu (grdobini, ako ju pripremate, ogulite kožu) pa ostatak kapule i pomidora. 



Ulijte vino, vodu i kvasinu, ubacite začine i tek sada upalite plin / struju. Pustite da se lagano krčka oko pola sata.

Uz brudet se kod nas uvijek kuha riža na način kako je to radila moja prabaka iz Komiže, a to je da se u poseban lonac prelije sva tekućina iz brudeta i na njoj skuha riža. Ako je potrebno, može se doliti još vode. Moj je dodatak da u tako kuhanu rižu umiješam naribanu limunovu koricu i sitno sjeckani peršin.


Nema komentara:

Objavi komentar