subota, 26. listopada 2013.

KREKERI S MAKOM



Inače sam prilično ravnodušna prema slanim grickalicama i svi čipsevi, kokice, krekeri, pereci, slani štapići i ostali im srodnici mogu mirno i neometano postojati pored mene. Ja sam ona koja je na svakom tulumu kraj stola sa slatkišima, na svakom vjenčanju pobrsti tanjur sa sitnim kolačićima, uvijek ide po još jednu fetu torte, nikad u restoranu ne odbija desert... Uglavnom, shvatili ste.

Međutim, ovih sam krekera danas na druženju s dragim prijateljima pojela više nego kolača. Fora je u tome što ovi krekeri nisu preslani (osim, naravno, ako ih ne presolite) i imaju u sebi mak, jednu od meni najdražih namirnica. Recept sam našla na meni vrlo dragom i simpatičnom blogu Joy the Baker, ali sam ga malo prilagodila. Za početak, odmah sam radila duplu dozu jer je Joy navela da od njene smjese ispadne svega dvadeset krekra. Osim toga, skroz sam izbacila šećer je ne razumijem koju ulogu on ima u slanim krekerima. Također, nisam koristila half&half nego svježu skutu i slatko vrhnje.

Ako se odlučite raditi točno po Joyinom receptu, odmah da vam kažem da half&half, obzirom da ga kod nas nema za kupiti, možete dobiti tako da pomiješate slatko vrhnje i punomasno mlijeko u omjeru pola – pola (kao što mu i samo ime kaže, jel). Ako radite po Joyinom receptu, javite kako je ispalo. Najviše me muči taj šećer u receptu. Jest da ga ide malo, ali svejedno.

A evo sad i moje verzije:

200g brašna
1/2 žličice soli
30g maslaca
2 žlice svježe kravlje skute (ili nekog drugog svježeg sira)
2 žlice maka u zrnu
100ml slatkog vrhnja
još soli za posipanje

Pomiješajte brašno i sol pa u njh utrljajte maslac narezan na kockice. Dodajte sir i mak pa i njih utrljajte tako da dobijete jednoličnu smjesu. Od 100ml slatkog vrhnja dodajte dobivenoj smjesi onoliko koliko vam treba da zamijesite glatko i elastično tijesto. Meni je trebalo sedam žlica. Ostatak slatkog vrhnja ostavite za premazivanje krekera. Tijesto razvaljajte što tanje i u što pravilniji oblik pa ga premažite ostatkom slatkog vrhnja i posolite. 



Narežite tijesto na kvadratiće pa ih prebacite na lim obložen papirom za pečenje. Zapravo, savjetujem vam da razvaljano tijesto prije nego ga narežete na komadiće prebacite na papir za pečenje kako bi izbjegli dosadno prebacivanje minijaturnih komadića. Ja ću svakako tako napraviti slijedeći put.





Krekere pecite 20ak minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 150C s uključenim ventilatorom. Ako nemate ventilacijsku pećnicu, pečenje će vam vjerojatno trajati nešto duže. Krekeri trebaju dobiti malo boje po rubovima, ali moraju ostati pretežno svijetli.


Nema komentara:

Objavi komentar