nedjelja, 6. listopada 2013.

ZDRAVI KOLAČ S KVINOJOM, JABUKOM I HELJDINIM BRAŠNOM



Ovaj je kolač tako nefotogeničan. I tako mu je teško dati neko smisleno ime. Preostaje mi jedino nabrojati gotovo sve sastojke i staviti to kao naziv. Nastao je kao još jedan pokušaj pripreme zdravog kolača bez jaja za moje dijete. I dobro je prošao kod mojih ukućana.

Možda je malo neugledan. Možda ga nećete iznijeti pred goste nakon bogatog ručka ili večere. Ali uvjeravam vas da je ukusan. Ima i čokolade. Stoga ima velike šanse da se svidi djeci. A još k tome sadrži kvinoju i heljdu! Superzdrave namirnice!

Recept:

1/2 šalice kvinoje
1 šalica brašna
1/2 šalice heljdinog brašna
1 žličica cimeta
1/4 žličice pimenta
1 žličica praška za pecivo
1/2 šalice mlijeka
2 žlice limunovog soka
1/2 šalice smeđeg šećera
115g maslaca
100g tamne čokolade
1 velika jabuka

Pomiješajte mlijeko i limunov sok i odložite sa strane.

Nasjeckajte čokoladu na male komadiće pa i nju odložite sa strane.

Kvinoju isperite u cjedilu pod mlazom vode, ocijedite pa je tostirajte na tavici bez dodavanja masnoće. Nema veze što je mokra. Puno ju je lakše osušiti na vrućoj tavici nego s papirnatim ručnicima. Vjerujte mi, probala sam i to je nered koji se ne da opisati. Tostirajte ju 5 – 10 minuta odnosno dok se skroz ne posuši, potamni i počne pucketati. Pazite da vam ne zagori. Tostiranu kvinoju sameljite u brašno u mlincu za kavu. Nisam probala, ali možda vam štapni mikser pomogne ako nemate mlinac za kavu. Njime sam znala miksati sezam za tahini prije nego sam kupila mlinac za kavu.

Dakle, od ovoga:





























Trebate dobiti ovo:


Pomiješajte zajedno sve suhe sastojke osim šećera, uključujući i brašno od kvinoje koje ste upravo napravili.

Jabuku ogulite, izvadite joj koštice, narežite je na male komadiće pa je štapnim mikserom smiksajte u pire.

Tucite mikserom maslac sa šećerom pa mu dodajte pire od jabuke. Kratko miksajte. U ovoj fazi vam smjesa vjerojatno neće izgledati obećavajuće jer se sastojci neće lijepo spojiti, ali to će se promijeniti čim dodate suhe sastojke.

Rukom umiješajte prvo suhe sastojke, a zatim i komadiće čokolade. Pecite u duguljastom kalupu za kruh na 180C oko 30 minuta odnosno dok zabodena čačkalica ne izađe suha.

Kolač neće previše narasti. OK, nećemo se lagati, neće uopće narasti ali tako je to s kolačima bez jaja. I još jedan dokaz da zaista nije fotogeničan:





3 komentara:

  1. Nemam heljdino brašno, ali imam heljdu. Misliš li da bi se i to moglo samljeti u brašno?
    Srećom, imam prastari mlinac za kavu! Ne znam gdje bih kupila brašno od heljde.

    Meni se kolač sviđa i uopće mi nije neugledan. Vjerojatno bi se mogao i preliti čokoladom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Moram priznati da nisam nikada probala sama samljeti heljdu ali sad sam malo guglala i naišla na nekim stranim blogovima da se može. Ja sam brašno od heljda našla prije par mjeseci u dm-u. Ako probaš sama mljeti heljdu, javi kako je ispalo. :)

    Kolač je jako mekan i mrvi se pa se glazura od čokolade ne bi baš dobro ponašala na njemu. Ali i ovako je čokoladan. Posebno kad se jede mlak dok je sva čokolada u njemu još rastopljena. :)

    Drago mi je da ti se sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako volim praviti zdrave kolače, i hranu općenito, e sad nešto od toga ne ispadne ukusno a nešto opet prefino. Ovo i izgleda da bi moglo biti fino, sve sa čokoladom jednostavno mora biti! :D

    OdgovoriIzbriši