petak, 6. rujna 2013.

RIŽOTO S PEČENIM PAPRIKAMA


Ovdje nisam bila baš osobito maštovita. Jednostavno sam u klasični Pellapratov recept za rižoto na kraju dodala pečene paprike. Moram priznati da ni sama nisam bila sigurna kako će ispasti ta kombinacija, pa mi je bilo jako drago kad sam probala i vidjela da je uspjelo. Također sam se, kao i svaki put do sada, uvjerila da se stvarno isplati dati si malo truda i napraviti rižoto po pravilu, onako kako spada.

Za rižoto vam treba prava riža (najbolje Arborio ili Canaroli) i temeljac. Juneći, pileći ili povrtni – nije previše bitno, samo nemojte podlijevati vodom koja će vam razvodniti okuse. Riža se dinsta prvo sama, bez podlijevanja, a temeljac se počne dolijevati tek kad postane staklasta i počne se toliko lijepiti za dno posude da je više ne možete miješati. Tada počnite po malo dolijevati vrući temeljac. Nikad više od 1 – 2 dl odjednom. Pričekajte da riža sve popije pa ponovite postupak. I tako sve dok riža nije gotova. Uz gotovo konstantno miješanje. U zadnjoj turi slobodno dolijte malo više temeljca jer ća ga riža popiti i nakon što prestane kuhati. Zato je svaki rižoto potrebno pustiti da malo odmori poklopljen prije posluživanja. I to je to. Nije teško, a razlika se stvarno vidi.


 Za ovaj rižoto pripremite:

3 manje ili 2 veće crvene ili zelene rog paprike
1 šalicu Arborio ili Canaroli riže kratkog zrna
1 manju kapulu
1/3 šalice maslaca (ja sam odrezala komad od otprilike 30g)
1/2 žličice soli
2 - 3 šalice (500 - 700 ml) temeljca (ja sam koristila juneći)
2 žlice maslaca
1/4 šalice ribanog Parmezana (ja sam stavila Grana Padano)


Prvo specite paprike u pećnici ili na ploči, ogulite ih i očistite od sjemenki (ja tu nisam baš jako detaljna).

Na polovini prvonavedenog maslaca dinstajte kapulu narezanu na tanke listiće dok se maslac skroz ne otopi i kapula ne omekša. Dodajte rižu i ostatak prvonavedenog maslaca. Posolite. Miješajte tako na suho sve dok vam se riža ne počne previše lijepiti. Tada počnite malo po malo dodavati temeljac. Svaki put promiješajte i pričekajte da riža sve popije prije nego dodate iduću turu. Kuhajte tako dok riža ne bude al dente kuhana (15ak minuta).

Umiješajte drugonavedeni maslac i sir pa zatim i paprike izrezane na manje komade.

Ovo je francuski rcept pa je, kao takav, krcat maslacem. Ako ne želite jesti i koristiti toliku količinu maslaca, kapulu možete dinstati na malo suncokretovog ulja. Međutim, na kraju svakako ipak umiješajte barem malo maslaca uz sir jer maslac čini rižoto tako divno kremastim.



Nema komentara:

Objavi komentar