srijeda, 11. rujna 2013.

MARINIRANI PEČENI VRGANJI




Vrganji. Steak među gljivama. Čak i mom mužu, strastvenom mesožderu, mogu zamijeniti meso u obroku. Volim ih na razne načine. U rižotima, umacima, pečene u pećnici, u juhama, varivima...

Spremljeni na ovaj način čine glavnu zvijezdu i u potpunosti dolaze do izražaja. Ideju za ovo jelo sam našla u mojoj najdražoj kuharici Francuska kuhinja autorica Joanne Harris (da, da, to je ona što je napisala Čokoladu) i Fran Warde. Ideja za pripremu u knjizi i kod mene je ista, jedino sam malo promijenila sastojke. Crno sam vino zamijenila bijelim, konjak prošekom, a prešin timijanom. I jako sam zadovoljna rezultatom. Mislim da ću ovo često ponavljati ove jeseni.

Za dvije osobe će vam trebati:

2 velika vrganja
2 žlice maslinovog ulja
1 češanj češnjaka (sitno nasjeckan)
100 ml bijelog vina
2 žlice prošeka
1 grančica svježeg timijana (samo listići)
sol
svježe mljeveni papar

I još:
6 šnita francuza (koso rezanih da budu što veće)
1 žlica maslinovog ulja

U vatrostalnoj posudi pomiješajte sve sastojke pa im dodajte oprane i krupno narezane vrganje. Ja sam klobuke koji su bili stvarno veliki narezala na tri dijela, a stapke sam samo uzdužno prepolovila. Sve dobro promiješajte da se gljive sa svih strana oblože marinadom, pokrijte posudu plastičnom folijom pa ostavite da se marinira sat vremena.



Zagrijte pećnicu na 180C, pa ubacite unutra sve osim plastične folije. Pecite 15ak minuta. Dok se peče, barem jednom promiješajte kako bi se gljive ravnomjerno ispekle.

U međuvremenu na lim za pečenje poslažite šnite francuza, pokapajte ih s maslinovim uljem, pa ubacite u pećnicu nakon što gljive budu gotove. Kruh pecite na infra svega par minuta da postane hrskav i dobije zlatnu boju.

Kad je sve gotovo, gljive poslažite na kruh i sve obilno zalijte marinadom u kojoj su se pekle. To je najbolji dio cijele priče. Poslužite s hrpom zelene salate.


3 komentara:

  1. Baš razmišljam kako bih trebala krenuti u šumu u lov na gljive i naiđem na ovaj krasan recept!
    Ako bude sreće, isprobati ću još danas!

    OdgovoriIzbriši
  2. Sretno u lovu na gljive! Ja se ne usudim u to sama upustiti. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Pekač kruha je mali kućanski aparat. Za osobe koje štede pekač kruha je, također, idealno rješenje. Ovim se aparatom štedi vrijeme, trud, ali i novac. Pekač kruha nas uz minimalan napor vraća u djetinjstvo ispunjeno mirisom svježe pečenog kruha. top popusti

    OdgovoriIzbriši