četvrtak, 26. prosinca 2013.

PATKA PUNJENA HELJDOM, JETROM I BADEMIMA


Ove me godine zapalo pravljenje božićnog ručka. Odmah sam znala da ću raditi patku, ali sam se htjela  malo odmaknuti od klasičnog pečenja s krumpirima. Isto tako nisam htjela ni provesti cijeli dan u kuhinji pa sam patku odlučila napuniti jednostavnim, a opet zanimljivim nadjevom. Mi smo bili jako zadovoljni kako je sve to ispalo. Evo recepta:

Trebat će vam jedna patka težine 2 - 2,5 kg plus slijedeći sastojci za nadjev:


žlica - dvije ulja

1 poriluk

100 g heljde

1 pačja jetra

šaka blanširanih i sitno nasjeckanih badema (da budu otprilike veličine heljde)

sol, papar, timijan

cca 0,5-1 dl pačjeg temeljca ili vruće vode


Prvo pripremite nadjev. Na ulju dinstajte poriluk narezan na rezance, dodajte heljdu i lagano je tostirajte. Dodajte jetru nasjeckanu na manje komade, posolite, popaprite, dodajte timijan i podlijte temeljcem ili vodom. Nemojte dodavati puno tekućine jer nadjev na kraju mora biti skroz suh. Dinstajte 15-20 minuta odnosno dok heljda ne postane dovoljno mekana da se može jesti. Dodajte bademe, dinstajte još minutu - dvije i pustite da se ohladi dovoljno da njime možete napuniti patku.


Negdje na pola puta pripreme nadjeva upalite pećnicu da se zagrije na 200C.
 Patku posolite, natrljajte timijanom pa napunite nadjevom i zatvorite otvor čačkalicama. 



Stavite je bez dodavanja masnoće u lim za pečenje, pokrijte aluminijskom folijom i ubacite u pećnicu. Ja patku pečem po 1h na svaki kg težine. Ovu sam pekla malo više od 2h.

Nakon prvih sat pečenja izvadite patku, uklonite foliju i vratite je u pećnicu. Svakih 20ak minuta je polijevajte masnoćom koja se topi. Pola sata do 45 minuta prije kraja pečenja dodajte krumpire ako ih želite (ja jesam jer bi moji digli ustanak da sam spekla patku bez mladih krumpira na pačjoj masti). Ako imate ventilator na pećnici, sad je vrijeme da ga upalite.

Kad je patka pečena, otvorite je, izvadite nadjev u zdjelu, a patku rastrančirajte i odmah poslužite.




Nema komentara:

Objavi komentar