subota, 30. studenoga 2013.

PITA SA SIROM I GROŽĐICAMA



Moja mama jako voli Veronikine mliječne proizvode. Ja je potpuno razumijem, jer i ja jako volim Veronikine mliječne proizvode. Moja mama ne živi u Zagrebu što znači da joj Veronikini proizvodi nisu dostupni. Zato moja mama svaki put kad dođe kod nas u posjet nakupuje zalihe Veronikinih proizvoda. I u većini slučajeva ih zabravi u našem frižideru i otputuje bez njih. Tako je bilo i zadnji put. Što znači da sam se našla u situaciji da imam skoro 1kg svježeg sira, 1/2 kg vrhnja i 1,5 kg maslaca u frižideru. Obzirom da slanje poštom nije bila opcija, morala sam nekako utrošiti sav taj materijal koji mi se neočekivano našao na raspolaganju. Pa sam ispekla ovu pitu. Ionako sam se baš bila zaželjela klasične slatke pite sa sirom, limunovom koricom i grožđicama.

Sastojci za tijesto:
250g oštrog brašna
2 žlice šećera
malo soli
130g maslaca
1 žumanjak
korica 1/2 limuna
4 žlice kiselog vrhnja

Sastojci za nadjev:
450g svježeg sira
2 žlice kiselog vrhnja
2 žumanjka
4 žlice šećera
sok od 1/2 limuna
šaka grožđica

Od gore navedenih sastojaka zamijesite prhko tijesto. Prvo pomiješajte brašno, šećer, sol i limunovu koricu pa rukama ili mikserom utrljajte hladni maslac narezan na kockice, a na kraju umijesite žumanjak i vrhnje. Formirajte dva diska od tijesta. Neka vam otprilike 2/3 tijesta čini veći disk, a 1/3 manji. Odložite u frižider na pola sata.

Za to vrijeme napravite nadjev. To ćete učiniti tako da ćete jednostavno smiksati zajedno sve sastojke.

Veći disk tijesta razvaljajte na veličinu okruglog kalupa za pite kojeg ste prethodno namazali maslacem i posuli oštrim brašnom. Prebacite tijesto u kalup i nabockajte ga vilicom. Nalijte nadjev. Od ostatka tijesta možete kao ja izrezivati razne oblike, možete plesti mrežu ili jednostavno možete ovaj kolač peći u običnoj pravokutnoj tepsiji kao klasičnu pitu s dvije kore. U tom slučaju tijesto čim ga zamijesite podijelite na dva jednaka dijela, a gornju koru na nekoliko mjesta nabodite viicom kako bi para mogla izlaziti van prilikom pečenja.


Pecite 30 – 40 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180°C.


3 komentara: