utorak, 26. studenoga 2013.

KREM PILEĆA JUHA



Nisam baš fan mesnih bistrih juha. Ni pripadajuće im tjestenine. Zapravo, uopće nemam paštu za juhu u kući. Bistra mesna juha me vraća u školske dane, povratak kući iz škole, kada gladna ulazim u kuću, a za ručak juha, lešo meso i šalša. Ne samo što me taj obrok u tom trenutku nimalo ne zadovoljava, nego još prije svega moram pojesti i tu nesretnu juhu.

Dugo vremena nisam uopće kuhala mesne juhe. Udala sam se za čovjeka koji ih voli još manje od mene i stvarno, pored svih tih divnih jela na svijetu, nije bilo potrebe za mesnom juhom. S vremenom sam odlučila dati mesnim juhama priliku ali sam malo presložila stvari. Prvo, nema nikakve pašte. Skuham eventualno malo prosa sa strane i ono uspješno glumi paštu. Drugo, juha gotovo nikad nije bistra nego je krem. I treće, dobro je začinjena. S vremenom sam profiltrirala koje mi povrće paše u juhu, a koje ne. Pa tako nikada ne stavljam kupusnjače ni papriku. A uvijek stavim mrkvu, pastrnak i korabicu. Oni su mi baza. Pastrnak je pogotovo bitan. On daje jako finu aromu. Ako ne možete jesti juhu bez Vegete, probajte umjesto nje staviti pastrnak.

U juhi ne volim iznutrice pa ovu kuham od pilećih leđa s vratom. To je valjda najjeftiniji komad mesa (ok, kostiju) koji možete naći, a za ovu juhu mi je taman. Piletinu, kao i sve ostalo, kupujem na placu u mesnici specijaliziranoj za perad i tamo su leđa (hrbat) već istrančirani i prodaju se za desetak kuna po kilogramu. Mislim da ih nema po trgovačkim centrima. U svakom slučaju, neće nastati smak svijeta ako skuhate recimo batak sa zabatkom.

Evo što vam sve treba:

1 pileća leđa (hrbat) s vratom
po 1 komadić veličine palca korijena celera i peršina
1 nasjeckana stabljika celera
1/2 korabice srednje veličine (s lišćem)
1 mrkva srednje veličine
1 manji ili pola većeg korijena pastrnaka
nasjeckani zeleni dio jednog manjeg poriluka (danas nisam stavila, ali inače uvijek stavim)
par cvjetića brokule i/ili cvjetače (isto danas nisam stavila ali inače stavim)
1 mala grančica svježeg ružmarina
1 mala grančica svježeg timijana (samo listići)

sitno sjeckani peršinov list za posipanje na kraju



Povrće operite, očistite i nasjeckajte na manje komade pa ga skupa s hrptom s kojeg ste skinuli svu masnoću i začinima stavite kuhati u hladnu vodu. Nalijte toliko vode da bude prst iznad mesa i povrća. 



Posolite i pustite da se kuha 40ak minuta odnosno dok meso ne postane tako mekano da ga vilicom jednostavno odvajate od kostiju, a povrće se bez problema da zgnječiti.

Izvadite kuhanu piletinu pa skinite sve iskoristive dijelove mesa. Ispast će vam dobra šaka što je sasvim dovoljno za ovu juhu. Narežite na manje komade i ostavite sa strane.

Ako vam je ispalo više juhe nego što možete pojesti u jednom obroku, odlijte višak tekućine (samo juha, bez povrća) i spremite za kasnije ili zaledite. Ovo je zato jer sama juha dobro podnosi stajanje u hladnjaku ili zamrzavanje, dok povrće trba pojesti isti dan. U posudi s preostalom juhom smiksajte štapnim mikserom povrće u glatku kašu. Vratite meso, pospite svježim sitno sjeckanim peršinom i poslužite.

Ako vam juha nije dovoljno krepka ovakva kakva je, možete sa strane skuhati malo prosa ili neke druge žitarice pa dodati u gotovu juhu.



Nema komentara:

Objavi komentar