četvrtak, 1. kolovoza 2013.

CRUMBLE S MALINAMA I BOROVNICAMA




Crumble. Odnosno na hrvatskom, drobljenac. Nije samo pečeno voće, a opet mu nedostaje još malo tijesta da bi bio pita. Nije kolač, nije voćni umak, nego je... hmmmm... crumble. Znači, nema donjeg sloja tijesta nego se voće jednostavno ubaci u vatrostalnu posudu i prekrije mrvicama tijesta. Onda se sve to fino ispeče, gornji sloj postane zapečen i hrskav, a voće se ispod tog sloja tijesta pretvori u sirupasti džem. Džem nije baš pravi termin, ali mi trenutno nijedan drugi ne pada na pamet. Ma sigurno znate što želim reći.

Maline i borovnice su mi definitivno najdraža kombinacija voća za crumble, ali varijacije na temu su beskonačne. Najbolji mi je mlak poslužen sa sladoledom od vanilije. Zapravo mislim da je svrha postojanja crumblea da pravi društvo sladoledu od vanilije. Nije mi mrzak ni s tučenim slatkim vrhnjem ili skroz ohlađen s malo grčkog jogurta.

Ovo ljeto nisam još radila nijedan crumble. Zapravo sam skroz zaboravila na njega dok me sasvim slučajno brat nije podsjetio. Moj brat nije baš veliki ljubitelj kolača i nikad ne znam što će mu se svidjeti, a što ne. I tako smo jedan dan razgovarali o toj problematici pa je počeo opisivati što je za njega pojam idealnog kolača. Rekao je da njegov idealni kolač mora biti voćni, po mogućnosti s malinama i s vrlo malo tijesta, a da to tijesto treba biti jako hrskavo, više kao nekakve mrvice po pečenom voću. I tako je, ni ne znajući, zapravo opisao crumble. I evo ga:

300g malina
250g borovnica
(ja sam još dodala i 5-6 kupina jer sam ih imala u kući ali one nisu presudne)
6 žlica brašna
4 žlice smeđeg šećera
6 žlica zobenih pahuljica
1 žličica cimeta
1 žličica ekstrakta vanilije
100g maslaca

Voće operite, ocijedite i ubacite u vatrostalnu zdjelu. Ako se bojite da će vam samo voće biti prekiselo, ubacite u njega 1-2 vanilin šećera i promiješajte rukama da se obloži sa svih strana.

Zobene pahuljice usitnite kratko u multipraktiku ili sa štapnim mikserom tako da imate i sitnijih i krupnijih komadića. Sve suhe sastojke pomiješajte u zdjeli pa ubacite hladni maslac narezan na kockice. 


Utrljajte maslac rukama dok se sve ne poveže i dobijete tijesto koje se lagano mrvi. Tijestom prekrijte voće (negdje će voće izviriti ali to je skroz u redu).



Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180C. 








Nema komentara:

Objavi komentar