ponedjeljak, 29. srpnja 2013.

CLAFOUTIS SA ŠLJIVAMA




Clafoutis. Francuski desert koji se tradicionalno radi s trešnjama. Nema tijesta, samo kremu i voće. Ili samo jako kremasto tijesto i voće. Ovisi s koje strane gledate.

Prvi put sam ovaj desert radila prije par godina baš s trešnjama. I nije mi se svidio. Što je prosto nevjerojatno za jedan desert. Nekakvo gumeno tijesto koje ne zna što bi zapravo htjelo biti i u njemu trešnje koje s tim tijestom nemaju puno veze. Obzirom da trešnje imaju vanjsku opnu, nisu se nikako mogle, da tako kažem, sljubiti s tijestom. Bezveze.

I onda mi je jučer palo na pamet ponovo raditi clafoutis ali ovaj puta sa šljivama. Koje također imaju vanjsku opnu. Pa sam ih ogulila. To je nešto što sigurno nemam namjeru raditi s trešnjama. Inspiracija mi je bio recept Julie Child kojeg sam našla ovdje ali sam se putem poprilično s njim razišla. Promijenila sam omjer voća i tijesta i dio mlijeka zamijenila slatkim vrhnjem.

Ovaj clafoutis je ispao odlično. Tijesto nije ispalo gumeno, dobilo je finu hrskavu koricu i savršeno se stopilo s oguljenim šljivama natopljenim u likeru od kupina.

Evo recepta:

300 g šljiva
nekoliko žlica likera (Maraschino, Cherry Brandy ili bilo kakav domaći voćni liker)
150 ml mlijeka
100 ml slatkog vrhnja
4 žlice šećera
1 vanilin šećer
3 jaja
1 žličica ekstrakta vanilije
3 žlice brašna
malo maslaca za premazivanje kalupa

Svaku šljivu zarežite na jednom mjestu nožem pa ih sve zajedno ubacite na 10 sekundi u kipiću vodu. Prohladite ih kratko pod mlazom hladne vode pa im ogulite kožu, prepolovite ih i odstranite im koštice. 

Koža se lako skida i nećete izgubiti previše vremena i živaca.

Prelijte ih likerom (ja sam koristila domaći liker od kupina) i ostavite stajati sat vremena.

Miksajte jaja sa šećerom, pa umiksajte sve ostale sastojke osim brašna i vanilin šećera. Na kraju najmanjom brzinom miksera ili ručno umiješajte brašno. Pazite na grudice. Ovo tijesto im je sklono. Tijesto će biti potpuno rijetko, kao tijesto za palačinke.

Namastite vatrostalnu zdjelu pa nalijte u nju otprilike trećinu tijesta i stavite peći u pećnicu koju ste prethodno zagrijali na 180C. Pecite desetak minuta dok tijesto ne dobije laganu koricu. Izvadite zdjelu i na tijesto poslažite šljive (ulijte i sav sirup koji se formirao na dnu zdjele sa šljivama), pospite ih vanilin šećerom i prelijte ostatkom tijesta. Neke šljive će malo isplivati ali to je skroz u redu. Pecite još 30 minuta pa provjerite čačkalicom je li pečeno. Čačkalica mora izaći čista.







Nema komentara:

Objavi komentar