utorak, 23. srpnja 2013.

ŠALŠA OD PEČENIH POMIDORA


Jedno od mojih najdražih ljetnih jela je mirisna gusta šalša od pravih domaćih pomidora. Samo ta šalša ima nezgodnu stranu, a to je da traži da se svaki pomidor oguli, iscijedi od sjemenki i viška tekućine, sitno nasjecka i baci na kapulu koju također treba nasjeckati. Onda se krčka i krčka beskonačno dugo. Jer što se duže krčka, to je bolja šalša. A to sve traje i traje.

Zato sam se oduševila kad sam prošlo ljeto negdje u bespućima Interneta (na žalost ne sjećam se više gdje) naišla na recept za juhu od pečenih pomidora. Malo sam prilagodila recept i koncept primijenila na šalšu. Rezultat je prekrasna šalša koja traži puno manje vremena i truda. Naravno, na isti način možete napraviti i juhu.

Da, potrebno je paliti pećnicu. Da, znam da je ljeto. Međutim unatoč svemu tome meni je i dalje daleko jednostavnije pripremiti veće količine šalše na ovaj način.

Savršeno nesavršeni pomidori iz vrta...



...uskoro će postati šalša. Ova vrsta pomidora je iznimno mesnata i daje bogatu šalšu. Od njih su mi jedino draži mali šljivari, ali oni još nisu dozreli u vrtu moje mame.

Teško mi je dati konkretne mjere za ovaj recept jer sve ovisi prvenstveno o tome koliku količinu pomidora imate na raspolaganju i koliko šalše želite, a zatim i o vašem vlastitom ukusu po kojem ćete najlakše prilagoditi začine.

Ja sam koristila slijedeće:

4,5 kg pomidora
otprilike ½ šalice maslinovog ulja
nekoliko grančica svježeg ružmarina
nekoliko listića svježe kadulje
sol
1 glavicu češnjaka

Pomidore prerežite po pola, a ako su jako veliki (ono baš divovski kao ovi na mojoj slici) na četvrtine. Izvadite im sjemenke. Nema veze ako ne možete sve dohvatiti jer će višak vode i sjemenki tijekom pečenja iscuriti pa ćete ga lako ukloniti. Narezane pomidore poslažite u jednom redu u lim obložen papirom za pečenje. U lim također stavite i cijelu glavicu češnjaka. Zalijte sve s maslinovim uljem (ne trebate previše jer ćete dodati u gotovu šalšu ako vam bude falilo), pospite začinima i stavite peći na 200C. Pecite 1 sat.

Prije pečenja:



Pečeno:


Kad su pomidori pečeni, oprezno im s dvije vilice ogulite kožu koja se sada vrlo lako skida, ocijedite eventualni višak tekućine i prebacite ih u zdjelu. Dodajte im istisnuti pečeni češnjak i smiksajte vrlo, vrlo kratko štapnim mikserom. Doslovno je dovoljno napraviti jedan krug. Ako nastavite miksati dobit ćete juhu, što također nije loša opcija. Dodajte eventualno još začina i/ili maslinovog ulja i to je to.

Ovako izgleda gotova šalša:


A ovako juha:










Nema komentara:

Objavi komentar