petak, 26. srpnja 2013.

ZDRAVI KEKSIĆI S BANANOM, ČOKOLADOM I BRUSNICAMA




Nećemo se lagati. Postoji gomila keksića finijih od ovih. Ali ako nastojite jesti zdravo ili iz bilo kojeg razloga ne konzumirate, jaja, pšenicu ili bijeli šećer, onda im svakako dajte priliku. Zapravo, ispali su puno ukusniji nego što sam očekivala. Svakako im ide u prilog i to što se zamijese u jednoj jedinoj posudi i gotovi ste s njima za 20 minuta. Računajući i svo mljevenje i sjeckanje koje trebate odraditi. A i idealan su način za potrošiti bananu koja je ostala zaboravljena u zdjeli s voćem i kojoj se životni vijek opasno približio kraju.

Meni su ovi keksići poslužili kao savršeno sredstvo da se izborim sa svojim strahom od stevije i konačno je upotrijebim u nekom jelu. Želim već dugo isprobati kako funkcionira ta zamjena za šećer, ali budući da imam strašnu averziju prema svim umjetnim zaslađivačima, jadna je stevija dugo čekala na red. OK, stevija nije umjetni zaslađivač, ali znate na što mislim. Prije nekog vremena sam probala tekuću čistu steviju i shvatila da ja to ne mogu. Jednostavno je imala očajan metalni miris i izrazito jak biljni okus (slično kao Jaegermaister liker ali ne na dobar način) pa sam je proslijedila dalje. Ali nisam htjela tako lako odustati pa sam sa stranice www.iherb.com naručila steviju s aromom vanilije i cimeta. I tu sam koristila u ovim keksićima. Odnosno, u jednom njihovom dijelu jer nisam bila dovoljno hrabra da je stavim u cijelu smjesu. Što ću idući puta svakako napraviti.

Nakon litanije o steviji evo i recepta za keksiće:

1 veća (pre)zrela banana
70 g zobenih pahuljica
75 g oraha
50 g maslaca
50 g tamne čokolade
1 žlica suhih brusnica

I još:
1 (pre)puna žličica meda
par kapi stevije

Sameljite orahe, a zobene pahuljice usitnite u multipraktiku ili sa štapnim mikserom dok ne dobijete nešto nalik grubom pijesku. Otopite maslac na pari ili jako laganoj vatri i pustite ga da se prohladi. Nasjeckajte brusnice i čokoladu.



U većoj zdjeli vilicom zgnječite bananu pa joj dodajte orahe, zobene pahuljice i maslac. Miješajte kuhačom dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Na kraju umiješajte komadiće čokolade i brusnica.

U ovoj fazi sam odvojila otprilike trećinu smjese i u manji dio dodala tri kapi tekuće stevije, a u veći dio žličicu meda, dobro promiješala i stavila u hladnjak na pola sata da se stisne. Ako nemate ili ne želite koristiti steviju, jednostavno u cijelu smjesu dodajte 2 žličice meda.

Nakon što se smjesa stisnula, uz pomoć žlice i ruku oblikujte keksiće debljine otprilike 1,5 cm i promjera 4 cm. Meni ih je ispalo 18 komada. Poslažite ih na lim obložen papirom za pečenje i pecite 15 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180C.

Prva tri reda su keksići s medom, a zadnja dva sa stevijom. 



Ispostavilo se da ova stevija u ovim keksićima jako dobro funkcionira. Zasladila ih je, a opet nije im promijenila okus. Čak im je malo dala dodatne arome. Zadovoljna sam.

Na kraju još samo želim napomenuti da su ovi keksići, iako zdravi i bez «loših» sastojaka ipak kalorijska bomba pa ako pazite na kilograme, nemojte pretjerati.


2 komentara:

  1. Ovo mi izgleda jestivo i prije pečenja :)

    OdgovoriIzbriši
  2. I je. :) Zato je super jer se može stalno probavati treba li još nečega dodati. Speče se tek toliko da se drži na okupu. :D

    OdgovoriIzbriši