nedjelja, 21. srpnja 2013.

POČETAK. GALETE S VOĆEM.


Još jedan food blog? Zar stvarno? Pa kome to treba? – pitate se. Meni. Meni treba. Za mene. A ako bude usput zabavno i drugima, ja presretna. Nema stvari koja me opušta više od kuhanja. Hmm, možda jedino pečenje kolača. Većinu slobodnog i nešto ne slobodnog vremena provodim u kuhinji i čitajući blogove (najčešće istovremeno), pa zašto onda to ne ukomponirati. I eto. Još jedan food blog je tu.

Odlučila sam početi pisati blog prije otprilike godinu dana. Brza sam u provođenju odluka, znam. Čak sam bila pripremila i recept za prvi post. Ispekla kolač. Fotkala rezultat. I... nisam napravila ništa. Zašto? Ne znam iskreno ni sama. Očito nije bilo pravo vrijeme.

U međuvremenu je prošla godina dana, promijenilo se svašta i ništa, a ja sam u isto godišnje doba i na istom mjestu doživjela Proustovski moment. I ovaj put odlučila probati. Za ozbiljno. Nema natrag. Idem, pa ću vidjeti kuda će me to odvesti.

Kao hommage svojoj prošlogodišnjoj odluci, kojoj je, eto, trebalo samo malo više vremena da se realizira, odlučila sam započeti ovu priču istim receptom s kojim sam to lani namjeravala.

Izvolite.

GALETE S VOĆEM

Galeta je voćna pita od prhkog tijesta kod koje se nadjev rasporedi po tijestu, a rub tijesta se onda prevrne kako nadjev ne bi curio. Rezultat je spoj finog hrskavog tijesta, zapečenog voća i sirupa koji nastane od šećera, voćnih sokova i, u ovom slučaju, mljevenih badema koji su tu da dodatno pokupe sve sokove koji iscure iz voća. Savršeno.

Tijesto:
300 g glatkog brašna
2 žlice šećera
1 vanilin šećer
prstohvat soli
150 g maslaca
2-3 žlice kiselog vrhnja

Pomiješajte brašno, šećer i sol i utrljajte hladni maslac narezan na kockice. Kada dobijete smjesu nalik mrvicama, umijesite kiselog vrhnja koliko vam treba da dobijete tijesto. Formirajte disk od tijesta, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u hladnjak dok pripremite nadjev.

Nadjev može biti doslovno bilo koje voće. Još nisam primijetila da neko ne bi pasalo. Ja sam koristila slijedeću kombinaciju:

Nadjev
6 šljiva
4 male ljetne jabučice
1 velika i jako zrela breskva
1 šaka borovnica
2 šake badema – samljeti
2 žlice šećera i 1 vanilin šećer, iako ova količina jako ovisi o slatkoći voća i vlastitom ukusu
cimet 


Ogulite jabuke. Breskvu i jabuke narežite na ploške debljine 1-2 cm, a šljive na četvrtine. Voću dodajte šećer, cimet i mljevene bademe i oprezno promiješajte.

Od tijesta možete napraviti jednu veliku galetu ili, kao ja, nekoliko manjih. Razvaljajte diskove tijesta debljine 0,5 cm i na njih rasporedite voćni nadjev ostavljajući 3 cm uz rub slobodnim. Svakako istresite sav sočni sirup koji će se od voćnih sokova, badema i šećera formirati na dnu posude. Preklopite rubove tijesta kako nadjev ne bi curio. Na kraju rasporedite borovnice po vrhu.



Stavite peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180C i pecite 35 – 45 min, ovisno o tome kolike ste galete pravili.

Fine su i tople i hladne.






Broj komentara: 5:

  1. Bravo Coffee !
    čestitam na odluci da počneš s ovim zahtjevnim poslom koji daje mnoga zadovoljstva. Odavno je već bilo očito da imaš i previše gastronomskog umijeća i ideja, dovoljno i za pokloniti drugima.
    Nemam što drugo za reći na ovom tvom početku osim...KONAČNO !!!

    OdgovoriIzbriši
  2. sjajno sjajno! bilo je i vrime :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala vam na ovim komentarima! Puno mi znače. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlični i kreativni recepti! I fotke su sjajne! Hvala što si odlučila podijeliti sa drugima. Upravo sam spekla Obrnuti kolač sa jabukama i makom i ispao mi je sjajno! Hvala još jednom i samo naprijed! ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Puno, puno, hvala na komentaru! Jako mi je drago da ti se recepti sviđaju i da je kolač uspio! Znam da besramno kasnim s odgovorom, ali na žalost, malo sam zapustila blog u zadnje vrijeme. No, i to će se vrlo uskoro promijeniti. :)

      Izbriši