ponedjeljak, 2. studenoga 2015.

PIJANI JASTUČIĆI (TROKUTIĆI)



Znam, znam, i meni je jasno da ovo na slici nikako ne mogu biti trokutići, ali recept se tako zove, a ja sam ta koja sam se ogriješila o oblik i samoinicijativno napravila tortice.

Ovo je kolačić koji se kod nas doma jako često pravio. I to u velikim, ogromnim, dozama. Bilo je to krajem '90ih, u doba kada se nismo opterećivali ogromnom količinama ulja i bijelog brašna koje idu u ovaj recept, kada nismo svemu pokušavali naći zdraviju zamjenu i kada su se kolači pekli i jeli na tepsije. Ovog sam se kolača sjetila sasvim slučajno jučer popodne. Nisam ga jela godinama. Neko je vrijeme bio obiteljski favorit, a onda ga je zamijenilo nešto drugo pa smo lagano na njega svi zaboravili. Ne znam što me točno podsjetilo na njega ali nekako mi se čini da je to bila mamina domaća marmelada od šljiva i višanja maraški iz rakije koju sam jako željela u nečemu upotrijebiti... I tako mi je nekako pao na pamet ovaj kolač. Odmah sam tražila mamu da mi pošalje recept. Jedva ga je iskopala iz neke masne tekice i poslala mi mms prastare stranice isprintane tko zna od kuda na printeru kakav sigurno više ne postoji. Izgled stranice i komentari sve govore.



Malo je reći da me recept za kolače koje pamtim kao nešto prefino totalno razočarao. Zapravo, da sam sama od sebe negdje naišla na ovakav recept koji se sastoji praktički samo od brašna i sulude količine ulja, ne bih ga nikad poželjela isprobati. Međutim, obzirom da me vodila uspomena iz djetinjstva, poslušala sam recept. Jedino, napravila sam samo pola doze. Ipak nismo više u devedesetima.

Dakle, da skratim, tijesto je fantastično! Prhko kao najfinije prhko tijesto, nije previše masno, a mislim da ću ga vrlo brzo isprobati i u nekoj slanoj kombinaciji. Totalno je opravdao uspomenu iz djetinjstva! 

Evo i recepta za smanjenu dozu:
350 g brašna
1 žličica praška za pecivo
1 žlica vanilin šećera
75 ml ulja
50 ml piva ili vina (ja sam imala pivo, ali sjećanje mi govori da smo radili i s vinom i da je bilo jednako dobro)

Dalje je potrebno samo pratiti recept sa slike. Tijesto je (naravno) jako masno ali i žilavo (zbog alkohola) i jako se lako s njim radi. Pečene tortice nisam uvaljala u štaub nego sam ih nepečene premazala umućenim jajetom i posula kristal šećerom. I, naravno, nisam pravila trokute nego sam izrezivala tortice.




Nema komentara:

Objavi komentar